Detecten el senyal d’una de les caixes negres del vol d’EgyptAir

Creix l’esperança de cara a resoldre el misteri del vol MS804 d’EgyptAir, desaparegut fa dues setmanes amb 66 persones a bord quan cobria la ruta entre París i el Caire. L’organisme francès d’Investigació d’Accidents Aeris (BEA) va informar ahir que els equips que treballen per trobar les restes de l’avió -a uns 290 quilòmetres de la costa egípcia- han detectat el senyal d’una de les caixes negres de l’aparell.

“La detecció del senyal és un primer pas”, va apuntar el representant del BEA. Susana Romero, portaveu i secretària de comunicació de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), encara va més enllà i assegura a l’ARA que, donat el bon temps dels últims dies a la zona de recerca, és “molt probable” que es trobi la caixa negra detectada. Romero afegeix, però, que això no implicaria trobar l’altre dispositiu d’enregistrament de l’aparell. Tot dependrà de si l’Airbus de la companyia egípcia va explotar abans d’estavellar-se o no i, per tant, de la dispersió entre les seves restes.

Ver noticia

La guerra entre Ryanair y los controladores llega al Senado

La disputa que mantiene Ryanair con los controladores aéreos españoles llega al Senado. Según ha podido saber Preferente, Enric Xavier Morera, senador del grupo parlamentario Izquierda Confederal, ha preguntado al Gobierno por lo sucedido recientemente a…

Aviación europea: ¿cuánto CO₂ ahorrará la modernización del espacio aéreo?

El espacio aéreo ineficiente europeo está contribuyendo a aumentos significativos e innecesarios en el consumo de combustible, las emisiones de CO₂ y los tiempos de vuelo en todo el continente, según un estudio realizado por easyJet que también ha determinado el impacto provocado y las rutas más ineficientes en…